HSL (hoge snelheidslijn)

Vragen m.b.t. de wijk, de buurt, de straat, het bestemmingsplan, etc. etc.
Plaats reactie
pascal en karin
Berichten: 383
Lid geworden op: di okt 11, 2005 5:10 pm

HSL (hoge snelheidslijn)

Bericht door pascal en karin » di jan 17, 2006 6:49 am

ik las hier laatst op het forum iets over de hsl. er stond dat de trein die bij ons voor de deur komt waarschijnlijk niet met hoge snelheid langs zal gaat rijden. dit is helaas niet waar! ik heb een mailtje gestuurd aan iemand van de hsl en het blijkt dat de trein bij ons wel op hoge snelheid voorbij komt.

hieronder mijn mail:

Geachte heer/mevrouw,

Ik heb een vraag over de HSL welke ik niet terug kan vinden op de site. Het gaat om het volgende: wat is de snelheid die de trein gaat rijden ter hoogte van het toekomstige bentwoud te benthuizen?

Met vriendelijke groet,

Pascal van Rutten

en het antwoord:

Beste Pascal,

Bedankt voor je e-mail. De hogesnelheidstreinen kùnnen 300 km/u rijden. Dat kan alleen op het nieuw HSL-Zuid spoor, maar uiteraard niet overal. De treinen rijden 20 kilometer op hoge snelheden tussen Hoofddorp en Rotterdam (hier valt Benthuizen onder), door het Groene Hart (waaronder in de boortunnel) en op ongeveer 35 kilometer van het traject ten zuiden van Rotterdam, door de Hoekse Waard (waaronder over de brug over het Hollandsch Diep) tot de Belgische grens.

Met vriendelijke groet,
Corina Venema
Projectorganisatie HSL-Zuid

ik hoop dat die trein ongeveer hetzelfde geluid maakt als de thalys want dan zullen we er niet zoveel last van hebben. als het hetzelfde wordt als de sprinter die op de Zoetermeer stadslijn rijdt dan kunnen we onze lol op!

Debbie
Berichten: 33
Lid geworden op: wo jan 19, 2005 2:56 pm

Re: HSL (hoge snelheidslijn)

Bericht door Debbie » di jan 17, 2006 12:13 pm

Daar komt nog bij dat ze per spoor elke 10 minuten voorbij komen. Zie folder kerninformatie HSLZUID. Als het een beetje tegenzit komt er dus om de 5 minuten een trein voorbij. Daar komt nog bij dat er een onderzoek loopt naar nachttreinen. Gezellig hoor ..... zo'n fijne tuin.


pascal en karin schreef:ik las hier laatst op het forum iets over de hsl. er stond dat de trein die bij ons voor de deur komt waarschijnlijk niet met hoge snelheid langs zal gaat rijden. dit is helaas niet waar! ik heb een mailtje gestuurd aan iemand van de hsl en het blijkt dat de trein bij ons wel op hoge snelheid voorbij komt.

hieronder mijn mail:

Geachte heer/mevrouw,

Ik heb een vraag over de HSL welke ik niet terug kan vinden op de site. Het gaat om het volgende: wat is de snelheid die de trein gaat rijden ter hoogte van het toekomstige bentwoud te benthuizen?

Met vriendelijke groet,

Pascal van Rutten

en het antwoord:

Beste Pascal,

Bedankt voor je e-mail. De hogesnelheidstreinen kùnnen 300 km/u rijden. Dat kan alleen op het nieuw HSL-Zuid spoor, maar uiteraard niet overal. De treinen rijden 20 kilometer op hoge snelheden tussen Hoofddorp en Rotterdam (hier valt Benthuizen onder), door het Groene Hart (waaronder in de boortunnel) en op ongeveer 35 kilometer van het traject ten zuiden van Rotterdam, door de Hoekse Waard (waaronder over de brug over het Hollandsch Diep) tot de Belgische grens.

Met vriendelijke groet,
Corina Venema
Projectorganisatie HSL-Zuid

ik hoop dat die trein ongeveer hetzelfde geluid maakt als de thalys want dan zullen we er niet zoveel last van hebben. als het hetzelfde wordt als de sprinter die op de Zoetermeer stadslijn rijdt dan kunnen we onze lol op!

Maier
Berichten: 187
Lid geworden op: vr apr 08, 2005 7:45 pm

Bericht door Maier » di jan 17, 2006 6:06 pm

Hallo,

Hier klopt volgens mij niets van!
Dan moeten ze meer dan 100 HSL-treinen kopen!!!
De treinen zijn van een italiaanse fabrikant en worden al duurder dan gepland!
Vanaf half 2007 gaan er 7 of 8 treinen per dag rijden.
Dus 14 of 16 keer komt er een trein langs.
De geluidsschermen zijn ze nu aan het plaatsen.
Volgens mij kun je dus heerlijk van je tuin genieten!
Groetjes,

Anita

Lindenhorst30
Berichten: 275
Lid geworden op: wo mar 16, 2005 8:10 am

Bericht door Lindenhorst30 » wo jan 18, 2006 11:09 am

Daar komt nog bij dat ze per spoor elke 10 minuten voorbij komen. Zie folder kerninformatie HSLZUID. Als het een beetje tegenzit komt er dus om de 5 minuten een trein voorbij. Daar komt nog bij dat er een onderzoek loopt naar nachttreinen. Gezellig hoor ..... zo'n fijne tuin.


Je wist toch dat er een trein zou rijden? Is namelijk al enige tijd bekend.

Mochten er om de 5 minuten treinen rijden dan nog is dat geen probleem, een trein met een snelheid van 300 km p/uur legt 83.33 meter af per seconden. Is niet iets wat dus lang duurt. Tevens moeten HSL treinen ronden wielen hebben waardoor het contact met de rails optimaal is en hierdoor heb je dus geen herrie zoals je blijkbaar gewend bent van de Sprinter. Het enige dat meer herrie zal maken is de bovenleiding, het zal een soort fluitend geluid zijn.

Van mij kunnen er niet genoeg treinen langskomen, maar daar ben ik dan ook treinengek voor :D

pascal en karin
Berichten: 383
Lid geworden op: di okt 11, 2005 5:10 pm

Bericht door pascal en karin » wo jan 18, 2006 1:27 pm

treinengek? dan zal je wel balen dat de zoetermeer stadslijn straks een soort tram word!!

natuurlijk weet iedereen dat er een trein voor de deur komt! er was alleen in een ander topic gezegd dat die langzaam voorbij zou rijden maar dat blijkt dus niet zo te zijn. we zullen er denk ik niet al teveel last van hebben.

Djana
Berichten: 55
Lid geworden op: ma mar 21, 2005 10:49 am

Bericht door Djana » do jan 19, 2006 8:07 am

Ik denk ook niet dat we er al te veel last van zullen hebben. Voordat je het weet dat de trein voorbij komt is ie alweer weg

Tevens worden deze treinen zo "vakkundig" in elkaar gezet dat je (zoals eerder gezegt) je alleen het fluitende geluid hoort van de bovenleiding.
Dus al die drukte is echt nergens voor nodig

Grt Djana

Silvia&Frank2
Berichten: 67
Lid geworden op: za jan 22, 2005 12:07 am

Bericht door Silvia&Frank2 » do jan 19, 2006 10:10 am

tip:

ik verkoop oordopje ;)
Bouwnummer 9 Schovenhorst

Ramsamoedj
Berichten: 28
Lid geworden op: zo jun 12, 2005 1:50 pm

HSL lijn

Bericht door Ramsamoedj » vr jan 20, 2006 9:29 am

Ach, laten we ons daar niet druk over maken. Die lijn is er en niemand zal rekening met ons willen houden. We maken er gewoon een gezellige boel van in dat Groenhorst. En die oordopjes wil ik graag kopen. Volgens mijn man snurk ik erg hard. Kan hij die oordoppen gebruiken. En jullie? Als ik voor teveel overlast zorg, zal ik de oordoppen sponsoren in Groenhorst.

wendy en peter-paul
Berichten: 129
Lid geworden op: vr apr 01, 2005 3:58 pm

Bericht door wendy en peter-paul » za jan 21, 2006 3:21 pm

:D :D

Plaats reactie