Afwerking algemeen, ziet er regelmatig niet goed uit!

Alles over de afwerking in het huis, met uitzondering van de keuken, badkamer, tegels, Cv etc.
Plaats reactie
Lindenhorst30
Berichten: 275
Lid geworden op: wo mar 16, 2005 8:10 am

Afwerking algemeen, ziet er regelmatig niet goed uit!

Bericht door Lindenhorst30 » ma apr 24, 2006 12:03 pm

Op de foto site van onze forumbeheerder zie ik regelmatig foto's waar ik toch wel vraagtekens bij heb of gruwel. Neem als voorbeeld :

http://www.pixum.nl/members/dragtjes/?act=a_view&album=2079623&i_pos=36&page=5&ktw=08c8b20a6508b0765b6b1ed74a04706b

of

http://www.pixum.nl/members/dragtjes/?act=a_view&album=2050984&i_pos=12&page=2&ktw=c13bd82d119923dba56c024c972082b7


Hoe gaan dit soort slordigheden opgelost worden, heeft iemand een idee of dit acceptabel is of dat dit nog mooi wordt gemaakt?

Gebruikersavatar
dragt
Site Admin
Berichten: 400
Lid geworden op: za jan 08, 2005 2:42 pm

Re: Afwerking algemeen, ziet er regelmatig niet goed uit!

Bericht door dragt » ma apr 24, 2006 1:21 pm

Om bij de tweede foto te beginnen, hier is het schot ondertussen dicht gemaakt.

Voor wat de eerste foto betreft, ben ik bang dat dit bij de oplevering straks als acceptabel beschouwd moet worden.
Ik ben zelfs bang dat er op meer plaatsen als afwerking latten geplaatst gaan worden.
Maar laten we het bouwbedrijf voorlopig de voordeel van de twijfel geven en nog maar even afwachten hoe het bouwproces verder verloopt.

(In het project Tuindorp hebben wij nml. gelijkwaardige situaties gezien.)

Groetjes,


Lindenhorst30 schreef:Op de foto site van onze forumbeheerder zie ik regelmatig foto's waar ik toch wel vraagtekens bij heb of gruwel.

Hoe gaan dit soort slordigheden opgelost worden, heeft iemand een idee of dit acceptabel is of dat dit nog mooi wordt gemaakt?
Fam. Dragt
Scheldestroom 9
http://www.familiedragt.nl

Afbeelding

Debbie
Berichten: 33
Lid geworden op: wo jan 19, 2005 2:56 pm

Re: Afwerking algemeen, ziet er regelmatig niet goed uit!

Bericht door Debbie » ma mei 01, 2006 3:25 pm

We hebben intussen contact met bewoners van IJssel- en de Jordaanstroom (ook van Omme & De Groot) en daar was en is het allemaal niet veel beter. Verder hebben we vrienden in Brabant met een huis van hetzelfde Bouwbedrijf en ook daar dezelfde problemen. Onze nieuwbouwcoach komt vaker dan gemiddeld kijken maar wij hebben intussen niet zoveel zin meer om wekelijks naar ons nieuwe stekkie te gaan kijken.

dragt schreef:Om bij de tweede foto te beginnen, hier is het schot ondertussen dicht gemaakt.

Voor wat de eerste foto betreft, ben ik bang dat dit bij de oplevering straks als acceptabel beschouwd moet worden.
Ik ben zelfs bang dat er op meer plaatsen als afwerking latten geplaatst gaan worden.
Maar laten we het bouwbedrijf voorlopig de voordeel van de twijfel geven en nog maar even afwachten hoe het bouwproces verder verloopt.

(In het project Tuindorp hebben wij nml. gelijkwaardige situaties gezien.)

Groetjes,


Lindenhorst30 schreef:Op de foto site van onze forumbeheerder zie ik regelmatig foto's waar ik toch wel vraagtekens bij heb of gruwel.

Hoe gaan dit soort slordigheden opgelost worden, heeft iemand een idee of dit acceptabel is of dat dit nog mooi wordt gemaakt?

Sacha
Berichten: 25
Lid geworden op: di jan 18, 2005 7:16 pm

Bericht door Sacha » ma mei 01, 2006 6:12 pm

Ik heb ook van meerdere mensen gehoord dat Van Omme juist een hele nette bouwer is. Ook iemand van de Gemeente die veel met deze bouwer te maken heeft, heeft dit bevestigd.

Laten we daarom ook een beetje positief zijn. We hebben niet voor niets een opleveringkeuring. Je kunt de punten waar je niet tevreden over bent dan ook bespreekbaar maken.

Wietske
Berichten: 32
Lid geworden op: di apr 25, 2006 12:40 pm

Bericht door Wietske » ma mei 01, 2006 6:23 pm

Ze zijn zelfs bezig met een certificaat als kwaliteitsbouwer (weet het niet meer precies, maar daar had Lafeber het over bij tekening koopcontract 2 jaar geleden). Ze zullen dus wel hun best doen om dat keurmerk te halen.
Ik heb van een collega gehoord (van de Maasstroom) dat zij maar 4 punten had bij de oplevering tegen 21 gemiddeld... Vindik toch een hele nette score...
Moldaustroom 95

Gebruikersavatar
dragt
Site Admin
Berichten: 400
Lid geworden op: za jan 08, 2005 2:42 pm

Bericht door dragt » ma mei 01, 2006 7:41 pm

Daar zijn wij het volkomen mee eens, Sacha.
Op onze site heb ik vorige week de komplimenten aan het bouwbedrijf gegeven. ( zie nieuwspagina).
En wat de de afwerking met latten betreft, bij de officiele papieren, in het kopersinformatieboek staat op blz 10, onder punt 13.2 vermeld:
"Waar nodig worden wand-, plafond- en kozijnaansluitingen met houten latten en plaatmateriaal afgetimmerd".

P.s. deze afwerking gebeurt echt niet alleen bij van Omme en de Groot.
Dus laten we met z'n allen positief naar de oplevering toe leven.

Sacha schreef:Ik heb ook van meerdere mensen gehoord dat Van Omme juist een hele nette bouwer is. Ook iemand van de Gemeente die veel met deze bouwer te maken heeft, heeft dit bevestigd.

Laten we daarom ook een beetje positief zijn. We hebben niet voor niets een opleveringkeuring. Je kunt de punten waar je niet tevreden over bent dan ook bespreekbaar maken.
Fam. Dragt
Scheldestroom 9
http://www.familiedragt.nl

Afbeelding

Debbie
Berichten: 33
Lid geworden op: wo jan 19, 2005 2:56 pm

Afwerking

Bericht door Debbie » wo mei 03, 2006 12:08 pm

Ach, mijn reactie was misschien wat overdreven na een vervelend telefoontje van Lafeber. Het zal allemaal wel goed komen.


dragt schreef:Daar zijn wij het volkomen mee eens, Sacha.
Op onze site heb ik vorige week de komplimenten aan het bouwbedrijf gegeven. ( zie nieuwspagina).
En wat de de afwerking met latten betreft, bij de officiele papieren, in het kopersinformatieboek staat op blz 10, onder punt 13.2 vermeld:
"Waar nodig worden wand-, plafond- en kozijnaansluitingen met houten latten en plaatmateriaal afgetimmerd".

P.s. deze afwerking gebeurt echt niet alleen bij van Omme en de Groot.
Dus laten we met z'n allen positief naar de oplevering toe leven.

Sacha schreef:Ik heb ook van meerdere mensen gehoord dat Van Omme juist een hele nette bouwer is. Ook iemand van de Gemeente die veel met deze bouwer te maken heeft, heeft dit bevestigd.

Laten we daarom ook een beetje positief zijn. We hebben niet voor niets een opleveringkeuring. Je kunt de punten waar je niet tevreden over bent dan ook bespreekbaar maken.

leentvaar
Berichten: 33
Lid geworden op: do apr 20, 2006 5:42 am

Bericht door leentvaar » zo mei 07, 2006 11:46 am

als ik het vergelijk met het huis wat we achter laten hoe dat eruit zag bij oplevering(nieuwbouw) en hoe dit er uit ziet, mogen we echt niet klagen...

Plaats reactie