dakraam in vliering?

Alles over de buitenkant van het huis, zoals het dak, de gevel, uitbouw etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
delete
Berichten: 151
Lid geworden op: za jan 15, 2005 7:02 pm

dakraam in vliering?

Bericht door delete » ma jan 30, 2006 6:39 pm

Wij zijn vanmiddag op de bouwplaats wezen kijken naar ons dak :D. Bij het eerste blok Schovenhorst liggen vrijwel alle dakpannen. Nu leek het net alsof sommige kopers een extra dakraam laten plaatsen ter hoogte van de vliering, dus vrijwel in de nok van het dak. Klopt dat ook of vergissen wij ons? Wij wisten nl. niet dat die mogelijkheid bestond.....
Paul, Marian, Sander & Youri
Scheldestroom 25, 2721 DM ZOETERMEER
Afbeelding

Gebruikersavatar
Jasper en Brenda
Berichten: 25
Lid geworden op: wo okt 05, 2005 10:04 am

Bericht door Jasper en Brenda » di jan 31, 2006 11:47 am

Ik weet niet of je de twee ramen bedoeld die extra zijn geplaatst aan de voorzijde. Ik heb zo'n raam gekozen samen met nog iemand anders. Deze ramen zitten op dezelfde hoogte, precies tegenover de ramen die standaard aan de achterzijde geplaatst zijn. Dat was een "standaard" keuze in de meer- en minderwerklijsten.
Groeten Jasper en Brenda
Bouwnummer 4, Moldaustroom 77.

Gebruikersavatar
delete
Berichten: 151
Lid geworden op: za jan 15, 2005 7:02 pm

Bericht door delete » di jan 31, 2006 12:36 pm

Jasper & Brenda, jullie bedoelen waarschijnlijk de ramen op de zolderverdieping (derde verdieping). Dat was inderdaad een standaard keuze. Er was ook nog de mogelijkheid om een extra vloer te laten plaatsen waardoor er een vierde verdieping ontstond, die bereikbaar is via een vlizotrap. Deze vliering zou geen ramen en ventilatiemogelijkheden hebben. Als ik nu bij het eerste blok Schovenhorst aan de achterzijde sta, zie ik vrijwel volledig in de nok dat ze bezig zijn daar iets te bevestigen, en wij vroegen ons af of dat een raam was die daglicht op de vliering geeft......
Paul, Marian, Sander & Youri
Scheldestroom 25, 2721 DM ZOETERMEER
Afbeelding

Fam. Middelkoop
Berichten: 70
Lid geworden op: za jan 22, 2005 2:21 pm

Bericht door Fam. Middelkoop » di jan 31, 2006 12:52 pm

Bij type Santhorst is de volgende aanvullende optie aangeboden.

Het leveren en aanbrengen van een dakraam op de vliering in de achtergevel.


Bij navraag bleek dat je zelf mocht aangeven waar het raam exact moest komen. Volgens de lijst op de site van V&W is deze optie niet voor type Schovenhorst aangeboden.

Erik

Gebruikersavatar
remwiets
Berichten: 145
Lid geworden op: za jan 15, 2005 6:52 pm

Bericht door remwiets » di jan 31, 2006 3:48 pm

Voor Schovenhort is zelfs de optie niet aangeboden voor het plaatsen van een vliering. De nok is bij Lindenhorst en Santhorst ook behoorlijk hoger dan bij Schovenhorst. Ik zou dus niet weten wat het zou kunnen zijn...
Groetjes,
Remco en Wietske
Moldaustroom 95

Gebruikersavatar
delete
Berichten: 151
Lid geworden op: za jan 15, 2005 7:02 pm

Bericht door delete » wo feb 01, 2006 5:44 pm

We hebben bericht gekregen van Voormolen. Het blijkt een individuele wens te zijn van een koper van Schovenhorst. Volgens Mw. Bergsma heeft de optie op de individuele meerwerklijst van Schovenhorst gestaan.
Wij hebben de lijst op hun website bekeken voordat we onze meerwerklijst inleverden, maar wij hebben het toen niet zien staan (nu nog steeds niet trouwens).
Helaas is de bouw al in zo'n "vergevorderd" stadium (woorden van Voormolen) dat er geen wijzigingen meer plaats kunnen vinden. :(
Dan maar na de oplevering!

Groetjes,
Paul, Marian, Sander & Youri
Scheldestroom 25, 2721 DM ZOETERMEER
Afbeelding

Plaats reactie