Korting of uitverkoop (als je later instapt)

Vragen/opmerkingen m.b.t. financiele zaken
Plaats reactie
Debbie
Berichten: 33
Lid geworden op: wo jan 19, 2005 2:56 pm

Korting of uitverkoop (als je later instapt)

Bericht door Debbie » vr jun 16, 2006 12:12 pm

Lieve Forumleden,

Kan iemand mij uitleggen waarom mensen die nu pas in fase II instappen veel minder betalen voor eenzelfde woning dan 18 maanden geleden? Waar is Lafeber nou mee bezig?

Debbie

Maier
Berichten: 187
Lid geworden op: vr apr 08, 2005 7:45 pm

Bericht door Maier » vr jun 16, 2006 12:29 pm

Hallo Debbie,

Hoe weet je dit?
Ik heb op de site van Lafeber en Omme en de Groot gekeken, hier staan de oude prijzen vermeld.
Groetjes,

Fred en Anita

Debbie
Berichten: 33
Lid geworden op: wo jan 19, 2005 2:56 pm

Bericht door Debbie » vr jun 16, 2006 2:15 pm

Hoi Fred en Anita,

Dit weet ik van een koper. Had het overigens liever niet geweten!

Debbie

Djana
Berichten: 55
Lid geworden op: ma mar 21, 2005 10:49 am

Bericht door Djana » vr jun 16, 2006 2:24 pm

Hoi Debbie,

Kan je ons vertellen welke prijs er nu voor moet worden betaald? Dan kunnen we er met zijn alle misschien actie op ondernemen. Als je het niet op het forum wilt vertellen stuur me dan een pm (personal mail)

Grt Djana

Djana
Berichten: 55
Lid geworden op: ma mar 21, 2005 10:49 am

Bericht door Djana » ma jun 19, 2006 1:22 pm

Jammer dat we op de laatste vraag geen antwoord krijgen.....

Grt Djana

Gebruikersavatar
dragt
Site Admin
Berichten: 400
Lid geworden op: za jan 08, 2005 2:42 pm

Bericht door dragt » ma jun 19, 2006 1:38 pm

Debbie,

Kan/wil jij op onderstaand verzoek van Djana
s.v.p. ingaan.

Wellicht dat wij met z'n allen ook nog een korting kunnen krijgen .

Djana schreef:Hoi Debbie,

Kan je ons vertellen welke prijs er nu voor moet worden betaald? Dan kunnen we er met zijn alle misschien actie op ondernemen. Als je het niet op het forum wilt vertellen stuur me dan een pm (personal mail)

Grt Djana
Fam. Dragt
Scheldestroom 9
http://www.familiedragt.nl

Afbeelding

pascal en karin
Berichten: 383
Lid geworden op: di okt 11, 2005 5:10 pm

Bericht door pascal en karin » ma jun 19, 2006 4:00 pm

mmm, :? wij hebben ons huis in september gekocht en er hetzelfde voor betaald als iedereen. 269.500 euro v.o.n. (zonder uitbouw enzo) onze buren van bouwnummer 37 hebben het huis als ik het goed heb in december gekocht. (corrigeer me als ik het fout heb buurtjes!) toen was alleen bouwnummer 38 nog beschikbaar. tijdens de kijkdag van fase 2 wist mevrouw bergsma me te vertellen dat bouwnummer 38 ook verkocht is. dus hoe het dan kan zijn dat iemand in juni 2006 een huis heeft gekocht voor minder dan dat wij betaald hebben?
stel nou dat er nog huizen beschikbaar waren en die mensen hebben dat gekocht voor minder dan dat wij er voor betaald hebben. dan kan ik lafeber best begrijpen aangezien ze niet dezelfde fout willen maken als toen met de meidoorn. daar hadden ze bij de oplevering nog een stuk of vijf huizen leeg staan. dat kost ze dus klauwen vol met geld. toen wij het huis kochten vertelden ze ons dat ze de prijs van de lindenhorst expres 20.000 lager hebben gedaan om te voorkomen dat ze weer leegstand hadden. de meidoorn is qua buitenafmetingen exact gelijk aan de lindenhorst. qua binnenindeling zijn ze iets anders. dus qua prijs zouden ze hetzelfde moeten zijn. de meidoorn kostte toen rond de 289.000 euro

Fam. Middelkoop
Berichten: 70
Lid geworden op: za jan 22, 2005 2:21 pm

Bericht door Fam. Middelkoop » ma jun 19, 2006 4:05 pm

pascal en karin schreef: de meidoorn is qua buitenafmetingen exact gelijk aan de lindenhorst.


Type meidoorn is nog gebouwd onder het oude bouwbesluit. Type Lindenhorst heeft dus eigenlijk hogere bouwkosten. Bijvoorbeeld door de grotere verdiepingshoogte en de hogere deuren.

Marcel en Michelle
Berichten: 124
Lid geworden op: do jan 19, 2006 7:28 pm

Bericht door Marcel en Michelle » do jun 22, 2006 10:07 am

Wij hebben officieel in januari pas het huis gekocht, maar er was absoluut geen sprake van een betere prijs (HELAAS). Wel nog geprobeerd aangezien niet alle opties gerealiseerd konden worden. Gelukkig wilden wij ook vele opties niet.
maar bouwnummer 38 is zo'n 3 maanden later verkocht. De eigenaars hebben zich tot nu toe nog niet gemeld op het forum of op de site van Voormolen en Wolfers. Dus daar zijn wij wel nieuwsgierig naar.
Die mensen zouden dan het antwoord op deze vraag moeten hebben.
Waarschijnlijk hebben zij wel het huis moeten nemen zoals die origineel was, aangezien wij al niet heel veel meer konden regelen.
we wachten geduldig af

Met vriendelijke groet

Marcel en Michelle (bouwnummer 37)
Marcel en Michelle

pascal en karin
Berichten: 383
Lid geworden op: di okt 11, 2005 5:10 pm

Bericht door pascal en karin » do jun 22, 2006 11:46 am

Marcel en Michelle schreef: De eigenaars hebben zich tot nu toe nog niet gemeld op het forum of op de site van Voormolen en Wolfers. Dus daar zijn wij wel nieuwsgierig naar.


ik hoorde dat de Tokkies dat huis hebben gekocht! :D :D :D

Debbie
Berichten: 33
Lid geworden op: wo jan 19, 2005 2:56 pm

Zwijgen

Bericht door Debbie » vr jun 23, 2006 11:20 am

Hallo allemaal,

Jullie zullen begrijpen dat ik om privacyredenen geen bouwnummer of naam kan/mag noemen.

Groetjes,

Debbie

Maier
Berichten: 187
Lid geworden op: vr apr 08, 2005 7:45 pm

Bericht door Maier » vr jun 23, 2006 11:29 am

Hallo Debbie,

Je bent dit item zelf begonnen, als je A zegt moet je ook B zeggen.
Je kunt de prijs toch noemen?
Dan kunnen we met z'n allen actie ondernemen.
Groetjes,
Fred en Anita

Gebruikersavatar
dragt
Site Admin
Berichten: 400
Lid geworden op: za jan 08, 2005 2:42 pm

Re: Zwijgen

Bericht door dragt » vr jun 23, 2006 2:14 pm

Beste Debbie,
Wij hebben er alle begrip voor dat je om privacy redenen geen bouwnummer cq. naam wilt doorgeven.
Maar geef ons tenminste wel aan wat er betaald is voor de bewuste Lindenhorst woning.
Het is zoals Anita en Fred ook al zeggen dat jij dit topic geopend hebt en dan kan je dus een discussie verwachten, vooral met zo'n belangrijk onderwerp "financien".

Waarom moet het grootste gros meer betalen voor het zelfde dan een ander, dat zouden wij eventueel graag uitgezocht zien.

Dus nogmaals noem ons s.v.p. alleen maar het bedrag.

Bedankt alvast voor je medewerking.

Groetjes,
Fam. Dragt
Scheldestroom 9
http://www.familiedragt.nl

Afbeelding

pascal en karin
Berichten: 383
Lid geworden op: di okt 11, 2005 5:10 pm

Bericht door pascal en karin » vr jun 23, 2006 2:50 pm

ik kan het best begrijpen als ze het niet wil melden. maar dan was het inderdaad niet zo handig om dit topic te starten. :?

houd er wel rekening mee dat lafeber zelf kan bepalen of ze de prijs van een woning verlagen. zoals ik al eerder vertelde wil lafeber denk ik niet met een woning blijven zitten. dus als die mensen die woning voor goedkoper hebben gekregen ben ik blij voor hun! vaak gebeurt het dat er valt te onderhandelen over de prijs van een woning als een makelaar van de woning af wil. ook denk ik dat het geen nut heeft om lafeber hierover aan te spreken. ze zullen ons die korting toch nooit geven. ondanks dat het tegenover de andere kopers oneerlijk is.

Lindenhorst30
Berichten: 275
Lid geworden op: wo mar 16, 2005 8:10 am

Bericht door Lindenhorst30 » vr jun 23, 2006 3:16 pm

ook denk ik dat het geen nut heeft om lafeber hierover aan te spreken. ze zullen ons die korting toch nooit geven. ondanks dat het tegenover de andere kopers oneerlijk is.


Ik zie niet in waarom ze dat niet zouden doen, de vorige keer is dat toch ook zo gegaan en dan doel ik op onze korting die wij als fase 2 hebben gekregen t.o.v. fase 1 en dat is toen toch ook recht getrokken.
Djana & Remco

Plaats reactie