Drain

Stand van zaken met betrekking tot de bouw
Plaats reactie
Pascal
Berichten: 13
Lid geworden op: wo okt 25, 2006 6:39 pm

Drain

Bericht door Pascal » wo nov 15, 2006 5:01 pm

:!:

Ik was vandaag even op de bouw en werd aangesproken door twee werklui die water hadden weggepomt vanonder de fundering. Zij wezen mij erop dat zij meerdere malen bij de uitvoerder waren geweest met het advies, een drain aan te leggen. Nou heb ik geen verstand van afvoeren en rioleringen, maar ik baar me toch zorgen. Volgens de heren is er een drain nodig om het overtollige water vanonder de funderingen te verzamelen en via het riool af te voeren. De buizen hiervoor liggen er al (naast ons huis bouwnummer 33 en dat van de buurman en op de hoeken. De zwarte buizen die recht de grond uit komen en nog niet zijn afgewerkt). Volgens de heren wordt er op hun oproep niet gereageerd om kosten te besparen en zullen we in de toekomst veel last van water onder de fundering krijgen als er niks aan gedaan word. Is er iemand die hier ook van gehoord heeft, of is dit probleem misschien al elders in het forum besproken??

Groeten,

Pascal
Bouwnummer 33

pascal en karin
Berichten: 383
Lid geworden op: di okt 11, 2005 5:10 pm

Bericht door pascal en karin » wo nov 15, 2006 6:37 pm

de drain ligt in je kruipruimte en zou aangesloten moeten worden op de riolering! of dit werkelijk gedaan is is me niet bekend. het zou een kwalijke zaak zijn als ze verzuimen de drain aan te sluiten op de riolering. dit is volgens mij ook niet te controleren dmv een opleveringskeuring. als de mensen op de bouw aangeven dat de drain wegens kostenbesparing niet word aangesloten dan is er maar één manier om daar achter te komen en dat is het te vragen aan de uitvoerder!

Pascal
Berichten: 13
Lid geworden op: wo okt 25, 2006 6:39 pm

Bericht door Pascal » wo nov 15, 2006 7:32 pm

Alle funderingen zijn op elkaar aangesloten, maar nog niet op het riool. Daarom attendeerde zij mij daarop! Er moet dus aktie worden ondernomen!!

pascal en karin
Berichten: 383
Lid geworden op: di okt 11, 2005 5:10 pm

Bericht door pascal en karin » wo nov 15, 2006 9:02 pm

alleen vraag ik me af wat voor actie! als we hiermee bij de uitvoerder aankloppen en het blijkt echt zo te zijn dat ze dit doen vanwege kostenbesparing dan zal hij nooit toegeven dat dit waar is!

maandag hebben we onze voorschouw. ik zal dan eens kijken of ik de kruipruimte in kan en wat kan zien. mocht ik niets kunnen zien dan zal ik eens aan de uitvoerder vragen hoe het aangesloten zit en waar!

Lindenhorst30
Berichten: 275
Lid geworden op: wo mar 16, 2005 8:10 am

Bericht door Lindenhorst30 » do nov 16, 2006 7:43 am

Dat is weer lekker dan. Hoeveel punten zijn er meer die moeilijk tot niet zijn te controleren?
Djana & Remco

pascal en karin
Berichten: 383
Lid geworden op: di okt 11, 2005 5:10 pm

Bericht door pascal en karin » do nov 16, 2006 8:33 am

Lindenhorst30 schreef:Dat is weer lekker dan. Hoeveel punten zijn er meer die moeilijk tot niet zijn te controleren?


een lek op de 1e etage? :D

pascal en karin
Berichten: 383
Lid geworden op: di okt 11, 2005 5:10 pm

Bericht door pascal en karin » do nov 16, 2006 8:18 pm

vandaag even op de bouw geweest. helaas niemand kunnen vinden die me iets kon vertellen over de drain. ze waren wel weer bezig met het leegpompen van de kruipruimte. het lijkt me dat als er een drain ligt dat het leegpompen niet nodig zou moeten zijn.
ik hoop dat het maandag leeggepompt is, dan kan ik er een kijkje in nemen!

Maier
Berichten: 187
Lid geworden op: vr apr 08, 2005 7:45 pm

Bericht door Maier » do nov 16, 2006 11:38 pm

Neem een GROTE zaklamp mee!!!
OOK VOOR DE BADKAMER!

pascal en karin
Berichten: 383
Lid geworden op: di okt 11, 2005 5:10 pm

Bericht door pascal en karin » vr nov 17, 2006 5:10 am

Maier schreef:Neem een GROTE zaklamp mee!!!
OOK VOOR DE BADKAMER!


ik heb een maglite 6d. dat is de grootste maglite. is wel groot genoeg toch? :D

Pascal
Berichten: 13
Lid geworden op: wo okt 25, 2006 6:39 pm

Bericht door Pascal » vr nov 17, 2006 7:35 am

Hier de foto's van de leidingen die via een opvangbak op het riool aangesloten moet worden (volgens de werklui bij Lindenhorts).

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De kwaliteit is helaas niet oppperbest, goedkope telefoon :-)

Djana
Berichten: 55
Lid geworden op: ma mar 21, 2005 10:49 am

Bericht door Djana » vr nov 17, 2006 11:54 am

Hoi,

Ik heb hier inderdaad al meer verhalen over gehoord. Dit afwateringssysteem schijnt door de gemeente te moeten worden aangesloten op het rioleringsnetwerk. Ik ben dus bang dat dit verzuim niet bij de uitzoerder ligt maar bij de gemeente Zoetermeer die er zeer laks mee omspringt. Ik weet dat Sjaak dit meerdere malen heeft aangevraagt bij de gemeente maar dat er tot op heden dus nog niets in gang is gezet.
Volgende week woendag 22/11 wordt ons huis opgeleverd en er gaat een expert mee. Ik zal aan hem vragen of dit op 1 of andere manier uit te zoeken is.

Grt Djana (de andere helft van bouwnummer 30)

pascal en karin
Berichten: 383
Lid geworden op: di okt 11, 2005 5:10 pm

Bericht door pascal en karin » vr nov 17, 2006 1:02 pm

ik ben net terug van de bouw en heb even rondgevraagd. er werd me verteld dat de drain die onder de huizen ligt morgen of maandag word aangesloten op de riolering. je kan trouwens zien of de drain is aangesloten. als je tussen bouwnummer 37 en 38 in de dikke buis naar beneden kijkt kan je zien dat de drain van het rijtje dat het dichtst bij de era keet staat wel al is aangesloten. je ziet ook dat het water loopt. bij de andere twee rijtjes is het nog niet aangesloten.

we houden het dus in de gaten.

tevens zullen jullie ook wel gezien hebben dat bij het rijtje dat het dichtst bij de Era keet staat aan de achterkant slangen naar binnen lopen. die blazen warme lucht naar binnen om het huis droog te krijgen. dit gaan ze bij de andere twee rijtjes niet meer doen. daar maken ze gebruik van een bouwdroger die iedere keer in een andere woning geplaatst word.

ze hebben ook de WTW installatie bij ons geinstalleerd. :D

Plaats reactie