heien Lindenhorst woningen

Stand van zaken met betrekking tot de bouw
Plaats reactie
Gebruikersavatar
dragt
Site Admin
Berichten: 400
Lid geworden op: za jan 08, 2005 2:42 pm

heien Lindenhorst woningen

Bericht door dragt » wo mei 18, 2005 2:07 pm

Vandaag heeft men een aanvang gemaakt met het heien van de Lindenhorst woningen.
Men is begonnen met bouwnummer 16 en zijn vanmiddag geeindigd bij
nr 18 of 19.
Fam. Dragt
Scheldestroom 9
http://www.familiedragt.nl

Afbeelding

wendy en peter-paul
Berichten: 129
Lid geworden op: vr apr 01, 2005 3:58 pm

Bericht door wendy en peter-paul » wo mei 18, 2005 3:37 pm

goed zeg.!!

Maier
Berichten: 187
Lid geworden op: vr apr 08, 2005 7:45 pm

Bericht door Maier » wo mei 18, 2005 6:14 pm

Hallo allemaal,

HOERA!!!!
Champagne!
We hebben de schokken van het heien op ons werk gevoeld!!!
Morgen gaan we kijken!!!
Groetjes,

Fred en Anita

Yari16
Berichten: 25
Lid geworden op: za jan 29, 2005 9:54 pm

Heien Lindenhorst

Bericht door Yari16 » do mei 19, 2005 7:30 am

Wij zijn gisteravond even op de bouw geweest, maar eerlijk gezegd konden wij onze heipalen niet echt terug vinden. We zagen er vier op de scheiding met bouwnr. 17, maar niets aan de andere kant of bij de uitbouwen. Of ze zijn er nog niet, of ze zaten heel erg goed verstopt...

Groetjes,
Chris, Svea en Yari

Debbie
Berichten: 33
Lid geworden op: wo jan 19, 2005 2:56 pm

kwaliteit heipalen?

Bericht door Debbie » do mei 19, 2005 7:59 am

Ze zitten inderdaad goed verstopt omdat ze redelijk diep geslagen worden. Het viel mij op dat de palen heel slecht afgewerkt zijn (poreus) t.o.v. andere gebruikte palen in de wijk. Zal dit op termijn geen problemen opleveren met de toch wisselen grondwaterstand in Oosterheem?

Groetjes,

Debbie

wendy en peter-paul
Berichten: 129
Lid geworden op: vr apr 01, 2005 3:58 pm

Bericht door wendy en peter-paul » do mei 19, 2005 9:42 am

bel naar voormolen zou ik zeggen, en laat ze uitleggen hoe of wat!!

Fam. Middelkoop
Berichten: 70
Lid geworden op: za jan 22, 2005 2:21 pm

Re: kwaliteit heipalen?

Bericht door Fam. Middelkoop » do mei 19, 2005 11:08 am

Debbie schreef:Ze zitten inderdaad goed verstopt omdat ze redelijk diep geslagen worden. Het viel mij op dat de palen heel slecht afgewerkt zijn (poreus) t.o.v. andere gebruikte palen in de wijk. Zal dit op termijn geen problemen opleveren met de toch wisselen grondwaterstand in Oosterheem?

Groetjes,

Debbie


Ons project wordt gemaakt met prefab. betonnen funderingsbalken. Normaal wordt het bovenste deel van de paal verbrijzeld en afgevoerd. De vrijgekomen wapening wordt dan in de funderingsbalken ingestort. Bij prefab. balken wordt de paal exact op de juiste diepte geslagen. Dit is de reden dat de palen niet boven het zand uitsteken. Er wordt later een stek ingeboord en de verbinding wordt aangegoten.

De prefab. palen zijn altijd van een hele goede betonkwaliteit gemaakt. Ik denk dat wat jij ziet als poreus wat kopbeschadigingen van het heien zullen zijn. Dit is op zich niet erg, door het aangieten van de verbinding wordt dit rechtgetrokken.

Erik

Plaats reactie