opleverdatum.

Stand van zaken met betrekking tot de bouw
Plaats reactie
pascal en karin
Berichten: 383
Lid geworden op: di okt 11, 2005 5:10 pm

opleverdatum.

Bericht door pascal en karin » zo nov 20, 2005 5:19 pm

is er iemand op de hoogte van wanneer de geplande opleverdatum/maand is? mijn vriendin moet namelijk in december al haar zomervakantie doorgeven op haar werk. het wordt dus een beetje moeilijk schatten wat deze winter gaat doen! :cry:

Gebruikersavatar
dragt
Site Admin
Berichten: 400
Lid geworden op: za jan 08, 2005 2:42 pm

Re: opleverdatum.

Bericht door dragt » zo nov 20, 2005 5:28 pm

Onderstaande tekst is uit de laatste nieuwsbrief

Prognose van de opleveringen
De prognoses uit nieuwsbrief 6 blijven vooralsnog gehandhaafd. Na de komende winterperiode, zullen de prognoses zomogelijk (positief) bijgesteld kunnen worden.

De oplevering van de verschillende woningen zal in volgorde van de bouwrouting plaatsvinden.

(De prognose staat dus nog op derde kwartaal 2006.)

Vanaf de 1e oplevering kan globaal rekening worden gehouden met een oplevertempo van 1 woning per werkdag.

pascal en karin schreef:is er iemand op de hoogte van wanneer de geplande opleverdatum/maand is? mijn vriendin moet namelijk in december al haar zomervakantie doorgeven op haar werk. het wordt dus een beetje moeilijk schatten wat deze winter gaat doen! :cry:
Fam. Dragt
Scheldestroom 9
http://www.familiedragt.nl

Afbeelding

pascal en karin
Berichten: 383
Lid geworden op: di okt 11, 2005 5:10 pm

Bericht door pascal en karin » zo nov 20, 2005 5:35 pm

jaja, ik weet wat er in de laatste nieuwsbrief staat. er staat dat ik dus eigenlijk in nieuwsbrief 6 moet kijken als ik het antwoord wil.
in nieuwsbrief 6 staat het volgende "Gezien de huidige bouwplanning verwacht de aannemer de eerste woningen Schovenhorst en Lindenhorst (fase 1) op te kunnen leveren in het derde kwartaal van 2006"

maar helaas hebben wij een woning in fase 2. :cry:

ik had dat eigenlijk moeten vermelden in mijn eerste vraag.

Lindenhorst30
Berichten: 275
Lid geworden op: wo mar 16, 2005 8:10 am

Bericht door Lindenhorst30 » zo nov 20, 2005 5:59 pm

Afgelopen woensdag heb ik gebeld met Voormolen en deze zouden mij terug gaan bellen zodra ze de aannemer gebeld had. Daar ik donderdagmiddag nog niet teruggebeld was heb ik nog een keer gebeld. Danielle was wat geirriteerd dat ik weer belde terwijl zij terug zou bellen als ze meer wist.

Dus ik ben nog steeds op haar antwoord aan het wachten en ga morgen gewoon weer bellen, wij moeten tenslotte ook ons huidige huis verkopen en dan moet ik ook weten wanneer ik deze kan opleveren.

Maier
Berichten: 187
Lid geworden op: vr apr 08, 2005 7:45 pm

Bericht door Maier » zo nov 20, 2005 6:19 pm

Hallo allemaal,

Wees a.u.b. niet te positief over de bouw!!!
Reken maar dat ze de werkbare dagen zullen vullen!
Vanaf de rekening ruwe begane vloer gaan deze pas in.
Vacanties/feestdagen/ vriesweer ed. niet meegerekend.
Wij hebben bouwnummer 17 en rekenen op september, oktober.
Dus de tweede fase zal op zijn vroegst het vierde kwartaal worden opgeleverd.
groetjes,

Fred en Anita

Lindenhorst30
Berichten: 275
Lid geworden op: wo mar 16, 2005 8:10 am

Bericht door Lindenhorst30 » zo nov 20, 2005 6:27 pm

Ik ga er inderdaad ook vanuit dat de huizen pas eind 2006 opgeleverd gaan worden, maar je hoopt natuurlijk altijd eerder.

pascal en karin
Berichten: 383
Lid geworden op: di okt 11, 2005 5:10 pm

Bericht door pascal en karin » zo nov 20, 2005 6:35 pm

Lindenhorst30 schreef:Afgelopen woensdag heb ik gebeld met Voormolen en deze zouden mij terug gaan bellen zodra ze de aannemer gebeld had. Daar ik donderdagmiddag nog niet teruggebeld was heb ik nog een keer gebeld. Danielle was wat geirriteerd dat ik weer belde terwijl zij terug zou bellen als ze meer wist.

Dus ik ben nog steeds op haar antwoord aan het wachten en ga morgen gewoon weer bellen, wij moeten tenslotte ook ons huidige huis verkopen en dan moet ik ook weten wanneer ik deze kan opleveren.


mmm. wat klinkt dat verhaal van voormolen en wolfers me bekend in de oren. ik heb ook al mijn aanvaringen met mevouw bergsma en duncan voormolen gehad. naar mijn mening heeft dat kopersbegeleiding weinig toegevoegde waarde en is voormolen wolfers niet de beste keuze. niets kan en alles is teveel gevraagd. (in ons geval dan hé! :) )

Lindenhorst30
Berichten: 275
Lid geworden op: wo mar 16, 2005 8:10 am

Bericht door Lindenhorst30 » ma nov 21, 2005 11:29 am

Ik ben net gebeld en 1ste kwartaal 2007 is de officiele oplevertermijn voor fase 2.

kevin, Vanessa en Noëlle
Berichten: 58
Lid geworden op: wo jul 13, 2005 12:11 pm

1e kwartaal 2007

Bericht door kevin, Vanessa en Noëlle » zo nov 27, 2005 10:57 am

:cry:
Zijn wij de enige die toch een klein beetje zijn geschrokken door de opleveringsprognose van fase 2???? Misschien was het een beetje naief om te denken dat we eind 2006 ons huisje zouden krijgen, maar dit valt toch ook wel een beetje tegen. Nou is dit ons eerste nieuwbouw huis, dus hebben we nog weinig ervaring, maar het leek zo snel te gaan! Nou hopen we maar echt op een hele zachte winter!!!! :wink:

pascal en karin
Berichten: 383
Lid geworden op: di okt 11, 2005 5:10 pm

Bericht door pascal en karin » zo nov 27, 2005 4:20 pm

ik vermoed dat die zachte winter er niet in zit. ze doen volgens lafeber Gemiddeld 12 tot 14 maanden om een huis te bouwen. ze zijn nu al twee maanden ruim bezig. dus dan duurt het volgens hun nog maar een jaar. en dan zit je dus in november 2006. ik denk dat je er toch wel een beetje vanuit kan gaan dat je het huis voor 2007 hebt.

DD
Berichten: 8
Lid geworden op: wo sep 28, 2005 11:58 pm

Re: 1e kwartaal 2007

Bericht door DD » wo feb 01, 2006 2:30 pm

kevin, Vanessa en Noëlle schreef::cry:
Zijn wij de enige die toch een klein beetje zijn geschrokken door de opleveringsprognose van fase 2???? Misschien was het een beetje naief om te denken dat we eind 2006 ons huisje zouden krijgen, maar dit valt toch ook wel een beetje tegen. Nou is dit ons eerste nieuwbouw huis, dus hebben we nog weinig ervaring, maar het leek zo snel te gaan! Nou hopen we maar echt op een hele zachte winter!!!! :wink:


Ik had begin januari een mail gestuurd met de vraag wat de prognose van de oplevering van fase 2 zou zijn. Later zag ik pas op het forum dat dit het 1e kwartaal van 2007 zou zijn. Nu kreeg ik van de week eindelijk een antwoord op mijn mail. Hierin stond het volgende:

Geachte mevrouw Krom,

Naar aanleiding van uw e-mail van 6 januari j.l. delen wij u hierbij het volgende mee.

De verwachte oplevering voor fase2 type Lindenhorst is 4e kwartaal 2006.

Wij vertrouwen erop u hiermee naar genoegen te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
VOORMOLEN & WOLFERS B.V.


Danielle Bergsma
Lindenhorst Bouwnummer 28

Martijn en Marsha
Berichten: 52
Lid geworden op: vr jul 01, 2005 1:07 pm

Bericht door Martijn en Marsha » do feb 02, 2006 6:04 pm

Wat een 'Krom' verhaal zeg! ;-)

pascal en karin
Berichten: 383
Lid geworden op: di okt 11, 2005 5:10 pm

Bericht door pascal en karin » vr feb 03, 2006 5:49 am

zal ik het nog krommer maken? ik had mevrouw bergsma van voormolen en wolfers gisteren aan de lijn en die zei me dat het ongeveer december/januari voor fase 2 wordt. ik snap niet dat ze hier uitspraken over doet. het kan nog tot in maart gaan vriezen. het is op dit moment onmogelijk om een opleverdatum te geven. ik denk dat het beter is om het in de lente nog een keer te vragen. :cry:

Marcel en Michelle
Berichten: 124
Lid geworden op: do jan 19, 2006 7:28 pm

Bericht door Marcel en Michelle » vr feb 03, 2006 11:18 am

Ik vind het allemaal wel lastig hoor. Wij moeten ons huidige huis nog verkopen, maar wat moeten we nu aangeven aan de nieuwe kopers. december 2006 of wordt het februari 2007. Moeilijk.
Een beetje duidelijkheid van de aannemer zou erg lekker zijn!!

Marcel en Michelle
Marcel en Michelle

Gebruikersavatar
Jasper en Brenda
Berichten: 25
Lid geworden op: wo okt 05, 2005 10:04 am

Bericht door Jasper en Brenda » vr feb 03, 2006 3:18 pm

Beste Marcel en Michelle,

Misschien kan ik, als makelaar, jullie helpen met dit probleem over de oplevertermijn.

Wanneer verkopers naar een nieuwbouwwoning verhuizen is het gebruikelijk om al tijdens de onderhandeling hierover iets af te spreken. Meestal wordt er dan voorgesteld dat jullie bestaande woning (bijvoorbeeld) 4 weken na oplevering van jullie nieuwbouw woning wordt geleverd (wanneer jullie denken meer of minder tijd nodig te hebben om te verbouwen en te verhuizen veranderd dit getal natuurlijk).
Wanneer er bijvoorbeeld in december de definitieve opleverdatum bekend wordt gemaakt, stel 1 februari, dat deze kopers jullie bestaande woning deze dan 1 maart krijgen. Vaak wordt er dan als zekerheid voor de koper een niet-later-als datum afgesproken.

Er komt dan in je koopakte te staan:
oplevering woning 4 weken na oplevering nieuwbouwwoning verkoper, doch uiterlijk (bijvoorbeeld) 1 mei 2005. Wanneer er een NVM akte wordt opgemaakt zal daarachter altijd staan: of zoveel eerder of zoveel later als beide partijen samen overeenkomen. Overleg achteraf is dus altijd mogelijk mits beide partijen het eens zijn.

Er kunnen ook afspraken gemaakt worden over een aanzegtermijn, dus dat je een opleverdatum een minimaal aantal dagen/weken van te voren bekend moet maken, of dat er een-niet-eerder-als datum wordt afgesproken (als onze bouwer opeens heel snel zou zijn (!) dat je de woning dan niet eerder dan een bepaalde datum zou mogen leveren). Maar dan zou je te maken hebben met een erg slimme koper, dus maak hem van te voren niet wijzer als hij zou moeten zijn.... :wink:

Ik hoop dat ik jullie hiermee geholpen heb!

Groetjes Brenda
Groeten Jasper en Brenda
Bouwnummer 4, Moldaustroom 77.

Plaats reactie