Wanneer moet je de bouwfoutjes gaan doorgeven?

Stand van zaken met betrekking tot de bouw
Plaats reactie
Lindenhorst30
Berichten: 275
Lid geworden op: wo mar 16, 2005 8:10 am

Wanneer moet je de bouwfoutjes gaan doorgeven?

Bericht door Lindenhorst30 » ma feb 20, 2006 9:04 am

Wij hebben al een tijdje zitten denken wanneer we de foutjes die tijdens de bouw zijn ontstaan gaan melden, maar eigenlijk weten we het niet.

De gaten in de muren zouden nog wel eens gerepareerd kunnen gaan worden als de stukadoor is geweest.
De voorbereidingen voor een extra electriciteitsaansluiting in de trapkast zou ook nog over een maand kunnen, ondanks dat de rest al is gedaan. Het water onder het huis zou wel eens weg kunnen zijn als de hele omgeving af is, omdat ze zich dan pas met het afwateren gaan bezig houden.
De vloer die is afgebrokkeld waar de electriciteitskast komt kan ook nog als laatste hersteld worden.

Daar alles nog is op te lossen door de bouwer zonder dat het hem echt veel moeite gaat kosten, weten wij niet zeker of we moeten gaan wachten totdat ze het uit zichzelf hebben gerepareerd of niet?

Is er iemand met dezelfde vraag en/of heeft iemand hier ervaring mee wat te doen?

pascal en karin
Berichten: 383
Lid geworden op: di okt 11, 2005 5:10 pm

Bericht door pascal en karin » ma feb 20, 2006 11:49 am

er zitten in ons huis ook een aantal dingen waar ik nog wat vragen over heb. zeker dat water onder het huis. wij nemen een eiken houten vloer en dan zouden we toch graag zien dat het droog is onder het huis.

via eigen huis kan je een tussentijdse controle laten uitvoeren. dan kunnen ze fouten opsporen die later misschien niet meer op te lossen of te vinden zijn.

Maier
Berichten: 187
Lid geworden op: vr apr 08, 2005 7:45 pm

Bericht door Maier » ma feb 20, 2006 12:45 pm

Goed blijven opletten en op de "open middag" foto's maken.
Met deze foto's naar de bouwkeet gaan en vragen wanneer zij deze dingen gaan oplossen. Als we dit allemaal doen, dan moeten ze wel met een goed antwoord komen.

Gebruikersavatar
Jasper en Brenda
Berichten: 25
Lid geworden op: wo okt 05, 2005 10:04 am

water in de kruipruimte

Bericht door Jasper en Brenda » ma feb 20, 2006 4:06 pm

Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat ze waarschijnlijk weinig doen aan water in de kruipruimte. Op de site van Vereniging Eigen Huis staat het volgende:

Er staat water in mijn kruipruimte. Kan dat kwaad?
Water in de kruipruimte is op zich geen probleem, tenzij het zo hoog staat dat leidingen in de kruipruimte omhoog worden geduwd (bijvoorbeeld de rioolleiding). Door water in de kruipruimte kan de luchtvochtigheid in huis wat toenemen. Dit probleem kan zich overigens alleen voordoen bij woningen van voor 1992. Huizen die na 1992 zijn gebouwd, hebben een nagenoeg luchtdichte begane grondvloer. Vochtige lucht kan daardoor niet vanuit de kruipruimte doordringen in de woning.
Bij een betonvloer kunt u alle doorvoeren en kieren afdichten met PUR-schuim of glas- of steenwol. Het kruipluik kunt u afdichten met tochtband. Een houten vloer is moeilijk luchtdicht te maken. U kunt proberen de vochtigheid in de kruipruimte te verminderen door betere ventilatie, schelpen en kleikorrels, drainage en folie. Laat u zich voor het nemen van deze maatregelen goed informeren.
Groeten Jasper en Brenda
Bouwnummer 4, Moldaustroom 77.

Fam. Middelkoop
Berichten: 70
Lid geworden op: za jan 22, 2005 2:21 pm

Bericht door Fam. Middelkoop » ma feb 20, 2006 8:13 pm

Dat wordt lastig kruipen dan....., met zwembandjes. :?

pascal en karin
Berichten: 383
Lid geworden op: di okt 11, 2005 5:10 pm

Bericht door pascal en karin » di feb 21, 2006 8:26 am

ik heb ook eens ergens gelezen dat de vloer in de kruipruimte vlak afgewerkt dient te zijn bij oplevering. ik weet niet of er iemand is die opgelet heeft toen de benedenvloer geplaatst werd. het is alles behalve vlak. als ik door het gat van de meterkast naar beneden kijk dan lijkt het me volslagen onmogelijk om de kruipruimte in te gaan. :?

Plaats reactie