Oppervlak Lindenhorst fase 2, lijkt kleiner dan op contract.

Stand van zaken met betrekking tot de bouw
Plaats reactie
Lindenhorst30
Berichten: 275
Lid geworden op: wo mar 16, 2005 8:10 am

Oppervlak Lindenhorst fase 2, lijkt kleiner dan op contract.

Bericht door Lindenhorst30 » za sep 17, 2005 12:21 pm

Wat ons opvalt als we kijken naar de oppervlakte van Lindenhorst fase 2, lijkt het erop alsof de beloofte oppervlakte die in het contract vermeld staat, kleiner is.

Nu is het uiteraard moeilijk te bepalen nu alles nog zo open ligt, maar gekeken naar de afgegraven grond en de hekken geteld die er naast staan lijkt het alsof we een paar meter minder tuin hebben dan waarvoor getekend in het contract.

Wie heeft dit idee ook? Of is het gewoon weg nog moeilijk te bepalen en moeten we gewoon even wachten totdat het beter duidelijk is?
Laatst gewijzigd door Lindenhorst30 op zo nov 06, 2005 2:12 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Martijn en Marsha
Berichten: 52
Lid geworden op: vr jul 01, 2005 1:07 pm

Bericht door Martijn en Marsha » wo sep 28, 2005 12:01 pm

Als ze eenmaal zijn begonnen kan je t beter inschatten/meten. Als ze nou eens beginnen met heien.

Gebruikersavatar
dragt
Site Admin
Berichten: 400
Lid geworden op: za jan 08, 2005 2:42 pm

Bericht door dragt » wo sep 28, 2005 12:40 pm

Als het goed is, zijn de palen voor fase II vorige week (volgens planning) de grond ingegaan.
We hebben de heimachine vorige week bij fase II zien heien.

Groetjes,

Martijn en Marsha schreef:Als ze eenmaal zijn begonnen kan je t beter inschatten/meten. Als ze nou eens beginnen met heien.
Fam. Dragt
Scheldestroom 9
http://www.familiedragt.nl

Afbeelding

Martijn en Marsha
Berichten: 52
Lid geworden op: vr jul 01, 2005 1:07 pm

Bericht door Martijn en Marsha » wo sep 28, 2005 1:54 pm

Damn,

Dan heb ik geen foto's van de eerste paal!! Ik wil me geld terug :wink:
FF snel maar weer eens gaan kijken dan.

Edit:
De palen zijn inderdaad al geslagen en er liggen al spullen bij.
Afbeelding


Afbeelding

DD
Berichten: 8
Lid geworden op: wo sep 28, 2005 11:58 pm

Bericht door DD » do sep 29, 2005 12:09 am

Raar dat we niet even een berichtje krijgen van wanneer de palen de grond in zouden gaan!!! Het is toch wel een gebeurtennis waar je foto's van wil maken :x

Het was leuk die fundering tijdens de feestelijke handeling maar het was niet ons huis dus wat heb ik er aan...helemaal niks :x

Jammer, heel erg jammer allemaal :cry:

Het was ons ook opgevallen dat de beschikbare grond erg klein lijkt...in die 2 gaten moeten 15 woningen komen...ik weet niet waar ze het willen laten maar ik zie het even niet :roll:
Lindenhorst Bouwnummer 28

Gebruikersavatar
dragt
Site Admin
Berichten: 400
Lid geworden op: za jan 08, 2005 2:42 pm

Bericht door dragt » do sep 29, 2005 5:38 am

Op de site van Voormolen op de pagina "Laatste nieuws" heeft de volgende mededeling gestaan:

Start heiwerk 15 woningen Lindenhorst 07-09-2005

Ten gevolge van het zeer voorspoedig verlopen heiwerk bij het woningtype Santhorst, kan de heistelling zijn werk helaas niet vervolgen op het project Lindenhorst fase II. De voor Lindenhorst fase II bestelde heipalen zijn namelijk nog niet beschikbaar.
De heistelling zal daarom worden afgevoerd en in week 38 (de week van 19 september a.s.) terugkomen om de heiwerkzaamheden op Lindenhorst fase II af te ronden.


DD schreef:Raar dat we niet even een berichtje krijgen van wanneer de palen de grond in zouden gaan!!! Het is toch wel een gebeurtennis waar je foto's van wil maken :x

Het was leuk die fundering tijdens de feestelijke handeling maar het was niet ons huis dus wat heb ik er aan...helemaal niks :x

Jammer, heel erg jammer allemaal :cry:

Het was ons ook opgevallen dat de beschikbare grond erg klein lijkt...in die 2 gaten moeten 15 woningen komen...ik weet niet waar ze het willen laten maar ik zie het even niet :roll:
Fam. Dragt
Scheldestroom 9
http://www.familiedragt.nl

Afbeelding

Lindenhorst30
Berichten: 275
Lid geworden op: wo mar 16, 2005 8:10 am

Bericht door Lindenhorst30 » do sep 29, 2005 5:47 am

Het was ons ook opgevallen dat de beschikbare grond erg klein lijkt...in die 2 gaten moeten 15 woningen komen...ik weet niet waar ze het willen laten maar ik zie het even niet


Over de breedte maak ik me nu juist geen zorgen dat gaat wel lukken. Maar om nu opeens een tuin te hebben van 9 meter diep i.p.v. 14 is toch wel een groot verschil. Maar we kijken het nog wel ff aan, het is nog steeds moeilijk om het echt goed te zien. Omdat iedereen in ons rijtje een uitbouw heeft, zo heb ik tenminste begrepen, kan het best zijn dat de uitgraving nu inclusief uitbouw is. Dit houdt dan in dat ze nog wat ruimte aan de voorkant kunnen (lees: moeten) halen.

Martijn en Marsha
Berichten: 52
Lid geworden op: vr jul 01, 2005 1:07 pm

Bericht door Martijn en Marsha » do sep 29, 2005 7:04 am

Het perceel is vanaf 150m2 (Ik meen me te herinneren dat het 160 zou zijn?! Ga ik even zoeken).
2m voortuin
12.5m huis(inclusief uitbouw)
??.?m tuin

150 / 5.7(breedte) = 26.3m
26.3-12.5-2 = 11.8m diepe tuin (+- zou je zeggen)

Let wel hier komt nog een schuur in van 2.6m diep.
De tuin zelf zou dus iets van 9m diep moeten worden.

Debbie
Berichten: 33
Lid geworden op: wo jan 19, 2005 2:56 pm

Foto

Bericht door Debbie » do sep 29, 2005 8:54 am

Tip: Vraag het eens aan die gast van de Tuindorp Noord site want die loopt altijd foto's te maken. Misschien heeft hij wel toevallig jullie eerste paal vastgelegd.

Grzzzz,

Debbie

DD schreef:Raar dat we niet even een berichtje krijgen van wanneer de palen de grond in zouden gaan!!! Het is toch wel een gebeurtennis waar je foto's van wil maken :x

Het was leuk die fundering tijdens de feestelijke handeling maar het was niet ons huis dus wat heb ik er aan...helemaal niks :x

Jammer, heel erg jammer allemaal :cry:

Het was ons ook opgevallen dat de beschikbare grond erg klein lijkt...in die 2 gaten moeten 15 woningen komen...ik weet niet waar ze het willen laten maar ik zie het even niet :roll:

DD
Berichten: 8
Lid geworden op: wo sep 28, 2005 11:58 pm

Re: Foto

Bericht door DD » do sep 29, 2005 10:05 am

Gast van Tuindorp Noord?!? Wie bedoel je?

Ik ben vanmorgen trouwens nog even langs gereden en ja helaas ze zitten er echt al in :(


Debbie schreef:Tip: Vraag het eens aan die gast van de Tuindorp Noord site want die loopt altijd foto's te maken. Misschien heeft hij wel toevallig jullie eerste paal vastgelegd.

Grzzzz,

Debbie

DD schreef:Raar dat we niet even een berichtje krijgen van wanneer de palen de grond in zouden gaan!!! Het is toch wel een gebeurtennis waar je foto's van wil maken :x

Het was leuk die fundering tijdens de feestelijke handeling maar het was niet ons huis dus wat heb ik er aan...helemaal niks :x

Jammer, heel erg jammer allemaal :cry:

Het was ons ook opgevallen dat de beschikbare grond erg klein lijkt...in die 2 gaten moeten 15 woningen komen...ik weet niet waar ze het willen laten maar ik zie het even niet :roll:
Lindenhorst Bouwnummer 28

Lindenhorst30
Berichten: 275
Lid geworden op: wo mar 16, 2005 8:10 am

Bericht door Lindenhorst30 » do sep 29, 2005 12:35 pm

Het perceel is vanaf 150m2 (Ik meen me te herinneren dat het 160 zou zijn?! Ga ik even zoeken).
2m voortuin
12.5m huis(inclusief uitbouw)
??.?m tuin

150 / 5.7(breedte) = 26.3m
26.3-12.5-2 = 11.8m diepe tuin (+- zou je zeggen)

Let wel hier komt nog een schuur in van 2.6m diep.
De tuin zelf zou dus iets van 9m diep moeten worden.


De voortuin zou dacht ik 2,5 meter worden?

Wij hebben 165m2 daardoor zouden wij een tuin hebben van
28.94 - 12.5 - 2,5 = 13.94 incl schuur en brandgang.

Brandgang zal ongeveer 1,5m zijn dus dan blijft er nog 12.44m tuin over.

Martijn en Marsha
Berichten: 52
Lid geworden op: vr jul 01, 2005 1:07 pm

Bericht door Martijn en Marsha » do sep 29, 2005 1:17 pm

:D Zo geef je er een mooie positieve draai aan.

Uiteindelijk heb je 9-10m + een stukje waar de deuren van de schuur en de tuindeur openzwaaien. T is maar hoe je het bekijkt.

Gebruikersavatar
remwiets
Berichten: 145
Lid geworden op: za jan 15, 2005 6:52 pm

Bericht door remwiets » do sep 29, 2005 2:37 pm

Bij geen enkele woning was bekend wanneer de eerste palen de grond in gingen bij de eerste fase. Je krijgt nergens bericht van wat wanneer gebeurt, dus is het gewoon regelmatig gaan kijken.
Groetjes,
Remco en Wietske
Moldaustroom 95

Debbie
Berichten: 33
Lid geworden op: wo jan 19, 2005 2:56 pm

Re: Foto

Bericht door Debbie » vr sep 30, 2005 6:29 am

Heb het even voor je opgezocht: de website heet http://www.Tuindorp-Noord.nl en z'n e-mailadres is info@Tuindorp-Noord.nl .


DD schreef:Gast van Tuindorp Noord?!? Wie bedoel je?

Ik ben vanmorgen trouwens nog even langs gereden en ja helaas ze zitten er echt al in :(


Debbie schreef:Tip: Vraag het eens aan die gast van de Tuindorp Noord site want die loopt altijd foto's te maken. Misschien heeft hij wel toevallig jullie eerste paal vastgelegd.

Grzzzz,

Debbie

DD schreef:Raar dat we niet even een berichtje krijgen van wanneer de palen de grond in zouden gaan!!! Het is toch wel een gebeurtennis waar je foto's van wil maken :x

Het was leuk die fundering tijdens de feestelijke handeling maar het was niet ons huis dus wat heb ik er aan...helemaal niks :x

Jammer, heel erg jammer allemaal :cry:

Het was ons ook opgevallen dat de beschikbare grond erg klein lijkt...in die 2 gaten moeten 15 woningen komen...ik weet niet waar ze het willen laten maar ik zie het even niet :roll:

Martijn en Marsha
Berichten: 52
Lid geworden op: vr jul 01, 2005 1:07 pm

Bericht door Martijn en Marsha » wo okt 05, 2005 9:14 am

Wanneer krijgen we weer een nieuwe luchtfoto :D :D (Waar deel2 ook helemaal op staat)

Plaats reactie