Deadline sanitair

Vragen/opmerkingen m.b.t. de badkamer, het toilet en badkamerleveranciers.
Plaats reactie
Ramsamoedj
Berichten: 28
Lid geworden op: zo jun 12, 2005 1:50 pm

Deadline sanitair

Bericht door Ramsamoedj » ma aug 15, 2005 12:38 pm

Hallo bewoners van Groenhorst,

In één van de eerdere nieuwsbrieven heeft de kopersbegeleiding aangegeven dat de deadline van de sanitairkeuze 31 augustus is voor de Santhorst. Nu halen wij deze deadline niet. Van de kopersbegeleiding horen wij dat van Munster de datun in beheer heeft. Van van Munster horen wij dat wij bij de kopersbegeleiding moeten zijn. Is er nog iemand de deadline van 31 aug niet haalt?

Joy en Shanti

Gebruikersavatar
remwiets
Berichten: 145
Lid geworden op: za jan 15, 2005 6:52 pm

Bericht door remwiets » ma aug 15, 2005 2:58 pm

De deadline ligt bij van Omme en de Groot. Zij bepalen wanneer wat ingeleverd moet zijn. Ook krijg je van hun een overzicht welk meerwerk ik gekozen. Bij wijzigingen krijg je een 'up date'. Misschien nog een poging waard om van Omme en de Groot te bellen???

Succes ermee!
Groetjes,
Remco en Wietske
Moldaustroom 95

Fam. Middelkoop
Berichten: 70
Lid geworden op: za jan 22, 2005 2:21 pm

Bericht door Fam. Middelkoop » ma aug 15, 2005 5:23 pm

Wij hebben vandaag net de offerte ondertekend retour gestuurd. :lol:

Gezien de prijzen die ze bij Van Munster hanteren waren wij zo klaar. :roll:

Lijkt me niet verstandig om een deadline te laten verlopen, tenzij bijvoorbeeld Marco Dijkshoorn van Van Omme en de Groot daar akkoord mee gaat.

Erik

Ramsamoedj
Berichten: 28
Lid geworden op: zo jun 12, 2005 1:50 pm

Deadline sanitair

Bericht door Ramsamoedj » di aug 16, 2005 5:36 pm

Wilde melden dat wij toch uitstel hebben gekregen. Ja, hoor. Tot de laatste dag van de eerste week van september. Anyway, we proberen het nog rond te krijgen voor die tijd.

Ramsamoedj
Berichten: 28
Lid geworden op: zo jun 12, 2005 1:50 pm

sanitair

Bericht door Ramsamoedj » do sep 08, 2005 7:07 pm

Hallo Groenhorst,

Zoals jullie hebben kunnen lezen, waren wij laat met de sanitairkeuze. Na uitstel gekregen te hebben, hebben wij nu een offerte. Opvallend is dat zij een voorbehoud maken bij de prijzen die ze hanteren voor de bouwkundige werkzaamheden. Dus het extra werk. Heel apart en ik vraag me af of jullie ook een dergelijk voorbehoud in de offerte tegenkwamen. En is dit gebruikelijk? In mijn baan werk ik veel met offertes en heb nog nooit een voorbehoud gemaakt voor de prijs. Ergens geeft dit mij het gevoel dat het morgen het dubbele kan zijn. En kan je je dan nog terugtrekken?

Lindenhorst30
Berichten: 275
Lid geworden op: wo mar 16, 2005 8:10 am

Bericht door Lindenhorst30 » vr sep 09, 2005 5:54 am

Dit is de reden voor ons geweest om nooit vanuit de bouw of uberhaupt met vage afspraken (met de eventuele dwang zoals een deadline) een aankoop te doen.

Ook bij de diverse keuken/sanitairwinkels merken wij dat er altijd een bedrag open blijft staan die van te voren niet is in te vullen en hierdoor voor allerlei uitleg tijdens het bouwen uitgelegd kan worden. Hier hebben wij voor gepast en kiezen voor een duidelijke offerte zoals je die via een aparte aannemer krijgt. Zelfs een tube lijm van 5 euro wordt op de offerte vermeld.

Tevens heeft een zelfstandige aannemer er iets bij te winnen om een mooi produkt af te leveren. Bij de bijgeleverde winkels bij nieuwbouw hebben wij altijd het idee dat ze hun monopolypositie misbruiken, door o.a. hoge prijzen.

Uiteraard blijft het een risico maar onze ervaring om sanitair vanuit de bouw neer te laten zetten is niet echt positief en passen hiervoor.

Gast

sanitair

Bericht door Gast » vr sep 09, 2005 6:56 am

Dank je voor jullie reactie. Ik kan de namen niet zo snel koppelen aan lindenhorst 30. Ik ga ook graag voor een duidelijke prijsafspraak. Ik heb net gebeld met Vereniging v eigen huis. Ik wordt zo teruggebeld door een jurist. Ik wil wel nog contact opnemen met van Munster om te vragen wat dat voorbehoud betekent.

Shanti

Lindenhorst30
Berichten: 275
Lid geworden op: wo mar 16, 2005 8:10 am

Bericht door Lindenhorst30 » vr sep 09, 2005 9:53 am

Sorry van die namen, als het goed is staan ze er nu als onderschrift.
Djana & Remco

Gast

sanitair

Bericht door Gast » zo sep 11, 2005 8:57 am

Na overleg met van Munster en VVE,

De eerste uitleg van van M was dat het voorbehoud inhield dat de aannemer ons een bedrag in rekening kon brengen als bleek dat VM (bijvoorbeeld) een bedrag vergeten was. VVE vond dit een verschuiving van verantwoordelijkheden. Bovendien is de prijs leidend in een offerte. Niet tekenen en komen tot vaste prijsafspraken was het advies.

De tweede uitleg van van M was dat wederzijdse verplichtingen zullen vervallen bij prijswijzigingen. Wij hebben toch getekend. Hebben vermeld dat de overeenkomst bij prijswijzigingen vervalt van ons zijde en wij niet aansprakelijk zijn voor kosten gemaakt tot aan het moment van prijswijziging. vonden wij duidelijk klinken.

bedankt voor het lezen.

Gebruikersavatar
dragt
Site Admin
Berichten: 400
Lid geworden op: za jan 08, 2005 2:42 pm

Re: sanitair

Bericht door dragt » zo sep 11, 2005 2:05 pm

Geachte gast en medebewoners,

Vergeet u zich niet in te loggen bij het posten van een bericht?
Dat kunt u rechts boven in het venster zien.

(u moet zich eerst registreren om in te kunnen loggen).

Wanneer je bij het inloggen het vakje aanvinkt achter de tekst "Log me automatisch in bij elk bezoek" dan word je automatisch ingelogd wanneer je het forum opent.
De berichten worden dan ook onder de juiste naam gepost.

Een ander voordeel van inloggen is dat je een lijst kunt opvragen van de nieuwe berichten sinds je laatste bezoek.
En het is voor de andere gebruikers duidelijker of het om een medebewoner gaat of daadwerkelijk een gast.

Bedankt voor de medewerking.

groetjes,







Anonymous schreef:Na overleg met van Munster en VVE,

De eerste uitleg van van M was dat het voorbehoud inhield dat de aannemer ons een bedrag in rekening kon brengen als bleek dat VM (bijvoorbeeld) een bedrag vergeten was. VVE vond dit een verschuiving van verantwoordelijkheden. Bovendien is de prijs leidend in een offerte. Niet tekenen en komen tot vaste prijsafspraken was het advies.

De tweede uitleg van van M was dat wederzijdse verplichtingen zullen vervallen bij prijswijzigingen. Wij hebben toch getekend. Hebben vermeld dat de overeenkomst bij prijswijzigingen vervalt van ons zijde en wij niet aansprakelijk zijn voor kosten gemaakt tot aan het moment van prijswijziging. vonden wij duidelijk klinken.

bedankt voor het lezen.
Fam. Dragt
Scheldestroom 9
http://www.familiedragt.nl

Afbeelding

Plaats reactie