optie L 6017

Vragen/opmerkingen m.b.t. keuken en
keuken leveranciers
Plaats reactie
Maier
Berichten: 187
Lid geworden op: vr apr 08, 2005 7:45 pm

optie L 6017

Bericht door Maier » vr jun 02, 2006 5:33 pm

Hallo allemaal

Dit gaat over optie L 6017, het vervangen van de dubbele deuren door een kozijn met vast onderpaneel aan de voorzijde van de gevel, dus de keukenkant.
De uitvoering hiervan is niet volgens de omschrijving van de meerwerklijst uitgevoerd.
Volgens de omschrijving zou onder het raam het binnenspouwblad in kalkzandsteen worden doorgezet.
Dit is nu afgewerkt met groene gipsplaten!
Het verticale deel op de zijwand is met een houten lat afgewekt, welke kiert en niet aansluit op de muur!
Wij hebben een Email met foto's gestuurd aan mw. Bergsma dat wij dit niet accepteren.
Als degenen die dit ook constateren en het er niet mee eens zijn ook een mail sturen dan staan we er sterker voor om het te laten veranderen of een mindering in de meerprijs te bedingen.

Groetjes,

Fred en Anita

pascal en karin
Berichten: 383
Lid geworden op: di okt 11, 2005 5:10 pm

Bericht door pascal en karin » zo jun 04, 2006 2:04 pm

fred en anita,

wij hebben een woning gekocht in fase 2 en helaas is onze woning nog niet zover als die van jullie. wel steun ik jullie in jullie mening over de keuken. ik had het namelijk ook niet geaccepteerd. ten eerste lijkt het me logisch dat men het huis bouwt zoals in de papieren staat. mocht hiervan afgeweken van worden lijkt het me op z'n minst logisch dat de bouwer ons erover informeerd. ten tweede is een kalkzandstenen muurtje een stuk makkelijker om de leidingen op te monteren. dit gaan wij ook doen aangezien we een hoekkeuken nemen en de afvoer naar het raam doorgetrokken dient te worden. als ik de beugels van de afvoer moet monteren op een gipsplaat dien ik gebruik te maken van hollewandpluggen. dit komt de stevigheid zeker niet ten goeden. kan je ons laten weten wat er uit je klachtenbrief komt???

Maier
Berichten: 187
Lid geworden op: vr apr 08, 2005 7:45 pm

Bericht door Maier » zo jun 04, 2006 5:33 pm

Hallo Pascal en Karin,

Bedankt voor jullie reactie.
Hopelijk reageren er meer kopers met deze optie.
Wij nemen ook een hoekkeuken en moeten dus ook zelf de leidingen veranderen.
En natuurlijk laten we op het forum weten voor actie er volgt op onze mail.
Groetjes,

Fred en Anita

Yari16
Berichten: 25
Lid geworden op: za jan 29, 2005 9:54 pm

Bericht door Yari16 » ma jun 05, 2006 8:10 pm

Hallo buurtjes,

Bij de kijkdag was bij ons de keuken nog niet opgevuld. We zullen van de week kijken of er bij ons ook gipsplaat gebruikt is (zal wel) en dan een mailtje sturen naar Voormolen. Ook ivm eventueel vocht in de keukenkastjes lijkt gipsplaat niet ideaal.

Groeten,
Chris en Svea

Maier
Berichten: 187
Lid geworden op: vr apr 08, 2005 7:45 pm

Bericht door Maier » wo jun 14, 2006 1:13 pm

Hallo,

Vandaag gebeld met Mw Bergsma over onze klacht.
Zij zegt dat de mail doorgestuurd is naar de aannemer en dat zij nog geen reactie terug gekregen heeft.
Op mijn vraag waarom dit dan zo lang moet duren kon zij geen antwoord geven.
Vandaag gaat zij nog bellen met de aannemer, we kunnen dus nog een mail van haar verwachten.
Wanneer.... we wachten af.
Groetjes,

Fred en Anita

Maier
Berichten: 187
Lid geworden op: vr apr 08, 2005 7:45 pm

Bericht door Maier » wo jun 14, 2006 7:27 pm

Hallo Svea en Chris, Sacha en Wouter,
dus buurtjes van bouwnummer 16 en 18,

Zouden jullie zo vriendelijk willen zijn om op dit forum te laten weten of jullie accoord gaan met deze keukenafwerking?
Wij gaan namelijk niet accoord!
Wij gaan onderhandelen om het volgens de omschrijving van de meerwerklijst te laten veranderen.
Groetjes,

Fred en Anita
bouwnummer 17

Gebruikersavatar
dragt
Site Admin
Berichten: 400
Lid geworden op: za jan 08, 2005 2:42 pm

Bericht door dragt » wo jun 14, 2006 7:35 pm

Anita en Fred,

Ik zou elke dag naar de bouwkeet gaan en eisen dat er conform de beschrijving uitgevoerd gaat worden.

Wij hebben het vermoeden dat Ver. Eigen Huis straks bij de oplevering deze afwerking niet zal afkeuren.

Zoals jullie weten is bij jullie huidige woning de voorzijde ook met gipsplaten afgewerkt, dus wij denken dat Ver. Eigen Huis dit punt niet op het proces verbaal zal laten plaatsen. :evil:

Veel sterkte met de strijd.
Voor ons staan jullie volkomen in jullie recht.

Groetjes,
Fam. Dragt
Scheldestroom 9
http://www.familiedragt.nl

Afbeelding

Sacha
Berichten: 25
Lid geworden op: di jan 18, 2005 7:16 pm

Bericht door Sacha » vr jun 16, 2006 10:28 am

Beste Fred en Anita,

Wij zullen van het weekend even gaan kijken wat onze mening hierover is.
Zodra we meer weten, horen jullie het van ons.

Groetjes,
Wouter, Sacha en Jesse

Maier
Berichten: 187
Lid geworden op: vr apr 08, 2005 7:45 pm

Bericht door Maier » vr jun 16, 2006 10:37 am

Hallo buurtjes,

Vandaag met de opzichter gesproken.
Hij heeft met Mw Bergsma gesproken, wij hebben helaas nog niets van haar vernomen.
De keukenafwerking wordt niet veranderd!
Volgens de opzichter is deze afwerking beter dan met de kalkzandsteenblokken.
Het isoleert beter, kalkzandsteenblokken zijn moeilijk te bevestigen en gaan vaak los zitten.
De bovenkant is stevig genoeg om als vensterbank te fungeren.
Bij bouwnummer 16 is de houten frameconstructie te zien, hier zitten de gipsplaten er nog niet op.
Einde discussie!
Groetjes,

Fred en Anita

Yari16
Berichten: 25
Lid geworden op: za jan 29, 2005 9:54 pm

Bericht door Yari16 » vr jun 16, 2006 7:40 pm

Hoi Fred en Anita,

Ik ben vandaag ook even bij de uitvoerder geweest en kreeg hetzelfde te horen: het blijft zoals het is. Ik heb gevraagd hoe de afwerking is van het stuk tussen het keukenblad en het raam. De uitvoerder gaf aan dat dit met gips afgesmeerd wordt en dan een hoeklijntje erop. Omdat wij een houten achterwand bij de keuken hebben, kan hij het hoger maken, zodat we het hout door kunnen trekken in de vensterbank.
Hij gaf aan dat het watervast gipsplaat is, dus we moeten er maar op vertrouwen dat dit even goed is als kalkzandsteen. Eventueel kon er ook een stenen vensterbank besteld worden, maar de levertijd daarvan is 6 weken.

Groetjes,
Chris en Svea

pascal en karin
Berichten: 383
Lid geworden op: di okt 11, 2005 5:10 pm

Bericht door pascal en karin » vr jun 16, 2006 8:01 pm

Maier schreef:Volgens de opzichter is deze afwerking beter dan met de kalkzandsteenblokken.
Het isoleert beter, kalkzandsteenblokken zijn moeilijk te bevestigen en gaan vaak los zitten.


mmm, :? als er zo een dun plaatje geplaatst wordt en het enige wat je huis scheid met de buitenlucht is dat plaatje, een holle ruimte en een glasplaat dan lijkt het me sterk dat dat beter isoleert dan een kalkzandstenen muur. ik heb het idee dat dit voor hun een goedkopere oplossing is! volgens mij hoeven we niet te accepteren dat ze het gewijzigd uitvoeren tenzij er een reden voor is dat het niet volgens tekening uitgevoerd kan worden.

Mike en Nes
Berichten: 21
Lid geworden op: ma apr 25, 2005 11:11 am

Bericht door Mike en Nes » vr jul 14, 2006 6:02 am

Wij hebben gisteren contact gehad met Omme & de Groot, en ze hebben ons toegezegd (en zullen dat nog schriftelijk bevestigen) dat er bij ons een kalkzandstenen muur geplaatst zal gaan worden in de keuken, zoals ook in het kopershandboek is beschreven.

Hoe is dit bij de reeds opgeleverde woningen afgewerkt vragen wij ons af (met name bouwnummer 16 t/m 18 )?

Voor de bewoners van fase 2 is dit denk ik wel goed bericht.

Groeten,
Vanessa & Michael
Scheldestroom 15
Bouwnummer 22

Lindenhorst30
Berichten: 275
Lid geworden op: wo mar 16, 2005 8:10 am

Bericht door Lindenhorst30 » vr jul 14, 2006 7:56 am

Voor de bewoners van fase 2 is dit denk ik wel goed bericht.


Zeker.
Djana & Remco

Plaats reactie