inleverdatum meer- minderwerklijst

Welke extra opties nemen de medekopers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
remwiets
Berichten: 145
Lid geworden op: za jan 15, 2005 6:52 pm

inleverdatum meer- minderwerklijst

Bericht door remwiets » ma feb 21, 2005 7:34 pm

Hoi,

Vandaag heb ik Duncan Voormolen gesproken. De datum voor het inleveren van de meer- minderwerklijst staat nu nog op 28 februari. Deze willen ze gaan verplaatsen zodat deze samen valt met de aanvullende meer- minderwerklijst inleverdatum. Als het goed is krijgen we daar deze week een brief over.

Ze zijn op het moment bezig om de contracten te tekenen met de leveranciers zodat de kopers ook hier verder mee kunnen.

Verder misschien een idee om ze achter de broek aan te zitten wat betreft het doorgeven van zaken. Er is 28 januari gezegd dat er zeer spoedig een schrijven kwam met daarin de verdere gang van zaken... nu een maand later nog niks ontvangen... Wij willen toch echt wel dat ze gaan beginnen met bouwen in april!

Groetjes Remco en Wietske
Groetjes,
Remco en Wietske
Moldaustroom 95

Gebruikersavatar
dragt
Site Admin
Berichten: 400
Lid geworden op: za jan 08, 2005 2:42 pm

Bericht door dragt » do feb 24, 2005 3:26 pm

De definitieve sluitingsdatum voor de meer- en minderwerk is maandag 28 maart geworden
Fam. Dragt
Scheldestroom 9
http://www.familiedragt.nl

Afbeelding

Wil en Ed
Berichten: 10
Lid geworden op: ma feb 28, 2005 8:05 pm

uitstel sluitingsdatum meer-/minderwerk

Bericht door Wil en Ed » do mar 17, 2005 1:26 pm

Vandaag Danielle Bergsma van Voormolen & Wolfers gesproken.
Ze verwacht dat de sluitingsdatum wordt verplaatst naar medio april, omdat de aanvullende lijst nog niet teruggekomen is van de aannemer.
Ook krijgen wij als kopers geen bouwtekeningen; we moeten het doen met de gegevens die we van de makelaar hebben gekregen.
Dit even ter info.
Groet
Wil en Ed

Gebruikersavatar
delete
Berichten: 151
Lid geworden op: za jan 15, 2005 7:02 pm

Bericht door delete » do mar 17, 2005 4:31 pm

Dat we geen bouwtekeningen krijgen is wel vreemd. Je moet toch weten waar de leidingen e.d. liggen. Wij hebben nog nooit meegemaakt dat we van een nieuwbouwwoning geen bouwtekeningen kregen (dit is onze 3e nieuwbouwwoning). Indien je in de toekomst wil verkopen, vraagt een makelaar en een aspirant-koper ook altijd naar de tekeningen.
Voor andere projecten in Oosterheem zijn wel tekeningen beschikbaar.
Ook wij gaan nog maar even contact hierover opnemen met Voormolen en Wolfers.
Paul, Marian, Sander & Youri
Scheldestroom 25, 2721 DM ZOETERMEER
Afbeelding

Wil en Ed
Berichten: 10
Lid geworden op: ma feb 28, 2005 8:05 pm

Bericht door Wil en Ed » do mar 17, 2005 9:55 pm

Blij dat jullie er ook zo over denken; wij vinden het vreemd dat we geen tekening krijgen. Danielle gaf aan dat de tekening bron kon zijn van claims (m.a.w. ze willen zich indekken als de uitvoering niet geheel conform tekening is gedaan) en dat ze daarom niet werden gegeven. Het is voor ons belangrijk de bouwkundige informatie te hebben en meer te weten over de installaties.

Groet
Wil en Ed

Gebruikersavatar
remwiets
Berichten: 145
Lid geworden op: za jan 15, 2005 6:52 pm

Bericht door remwiets » vr mar 18, 2005 3:41 pm

Wij vinden het ook erg raar dat we geen bouwtekeningen krijgen. Ik weet echter dat de kopers van type duindoorn en zo (de woningen aan de maasstroom die qua buitenkant erg op schovenhrost/lindenhorst lijken), ook geen bouwtekeningen hebben gekregen. Dit project is van dezelfde ontwikkelaar, aannemer enz.

Groetjes Remco en Wietske
Groetjes,
Remco en Wietske
Moldaustroom 95

Gebruikersavatar
delete
Berichten: 151
Lid geworden op: za jan 15, 2005 7:02 pm

Bericht door delete » vr mar 18, 2005 5:18 pm

Wij vinden het nog steeds een vreemd verhaal en we hebben ook al vragen gesteld hierover aan Voormolen en Wolfers. Helaas nog geen reactie ontvangen. Ook hebben we aan de beheerder van de site tuindorp.tk gevraagd of zij actie ondernomen hebben om toch de tekeningen te krijgen en wat het resultaat is geweest. En last but not least hebben we ook gevraagd aan Vereniging Eigen Huis of hier iets tegen te doen valt.

Groetjes,
Paul, Marian, Sander & Youri
Scheldestroom 25, 2721 DM ZOETERMEER
Afbeelding

Gast

Bouwtekening

Bericht door Gast » ma mar 21, 2005 9:58 am

Vanuit mijn functie binnen de bouwwereld verbaas ik mij behoorlijk dat er nog altijd mensen zijn die een huis kopen zonder of slechte bouwtekening. Mocht er discussie over wat dan ook ontstaan dan heb je geen 'poot om op te staan'. Informeer even bij de gemeente of daar de bouwtekening gedeponeerd is (bouwbesluit voor dit project). Mocht dat niet zo zijn dan vraag ik mij of deze huizen ooit wel worden gebouwd.

Djana
Berichten: 55
Lid geworden op: ma mar 21, 2005 10:49 am

Bouwtekening

Bericht door Djana » ma mar 21, 2005 10:52 am

Hallo allemaal,

Ik ben zo vrij geweest even naar de gemeente te bellen om te vragen of daar de bouwtekening van de Lindenhorst is gedeponeerd.
De afdeling publiekszaken gaat dit uitzoeken en ik word binnen twee dagen teruggebeld hierover.
Hij zei wel dat het normale gang van zaken is dat de bouwtekening bij hun wordt gedeponeerd.
Ik heb tevens gevraagt of de bouwvergunning voor de tweede fase rond is (je kan immers nooit weten he) en dat wordt ook uitgezocht.
Zodra ik iets meer weet zal ik het op dit forum vermelden.

Zijn er nog meer mensen die de Lindenhorst woning uit de tweede fase hebben gekocht?

Grt Djana

maier

meer-en minderwerk

Bericht door maier » ma mar 21, 2005 12:04 pm

Hallo allemaal,

Vanmorgen gebeld met Mw Bergsma van Voormolen.
De sluitingdatum van het meer-en minderwerk wordt weer opgeschoven omdat de individuele/aanvullende lijst nog niet gereed is. Deze week valt er nog een nieuwsbrief over in de bus.
groetjes,
Anita en Fred Maier

Fam. Middelkoop
Berichten: 70
Lid geworden op: za jan 22, 2005 2:21 pm

Bericht door Fam. Middelkoop » ma mar 21, 2005 5:20 pm

Voor degene die zich zorgen maken over de bouwtekeningen kan ik het volgende melden.

Al geruime tijd terug is er bouwvergunning voor dit project verleend. De ingediende tekeningen zijn meestal een voorloper van de bestektekeningen (contracttekeningen tussen de aannemer en de opdrachtgever). Deze tekeningen zijn er dus. Hier heb je echter niet zoveel aan.

Ten eerste is het geen onderdeel van het contract van ons als koper. Je kunt er dus geen rechten aan ontlenen. Daarbij komt dat er nog maar weinig informatie op staat. De echte werktekeningen (waar het van gemaakt word) worden pas 3 weken voor de uitvoering van het betreffende onderdeel ingediend bij de gemeente.

Tekeningen waar het leidingverloop op staat worden vaak helemaal niet bij de gemeente ingediend.

Desalniettemin zou ik het ook wel leuk vinden om al die tekeningen te hebben. Alle werktekeningen bij elkaar is echter per woningtype wel een hele doos vol. Het lijkt me sterk dat de verkoper die aan ons gaan verstrekken.

Groeten,

Erik Middelkoop

Gebruikersavatar
remwiets
Berichten: 145
Lid geworden op: za jan 15, 2005 6:52 pm

Bericht door remwiets » di mar 22, 2005 8:23 pm

Hoi,

Vandaag een brief van Voormolen Wolfers gehad. De inleverdatum van de meer-/minderwerklijst is nog niet bekend. Echter moet men schriftelijk VOOR 28 maart doorgeven of er wordt gekozen voor een uitbouw dan wel een erker. Anders kan de aannemer niet gaan heien. De datum voor het inleveren van de twee meer-/ minderwerklijsten wordt bekend bij de uitgave van de aanvullende meerwerklijst.

Groeten,
Remco en Wietske
Groetjes,
Remco en Wietske
Moldaustroom 95

Plaats reactie